Lupaus, mahdollistaminen, lunastaminen

Tässä ei ole tarkoitus puhua logosta, mutta valmistaudu pohtimaan, mitä voit luvata brändin nimissä.

Key selling point … usp … asiakaslupaus … palvelulupaus, esimerkiksi. Asialla on monta eripainotteista nimitystä. Tarkoitus on kiteyttää brändistä se kaikkien olennaisin ymmärrettävään, oivaltavaan ja uniikkiin muotoon.

Kiteytys viitoittaa perässätulevaa brändityötä, viestintää, pr:ää, markkinointia, myyntityötä, asiakaspalvelua, mainontaa ja palvelulupauksia ja paljon, paljon muutakin. Brändityö harvoin on lineaarinen suorite a:sta b:hen. Lupaus voi myös syntyä eriaikaisesti muun tekemisen kanssa kuvailuna tai tiivistyksenä edellämainituista.

Matkalla lunastukseen on ratkottava, miten lupaus aikanaan toteutuu siten, että yrityksen omalla henkilökunnalla on edellytykset siihen, mihin kaikki työ lopulta tähtää. Tällöin puhutaan mahdollistamisesta.

. . . . . .

Timo Keinänen on tutkimusmatkailija, konseptisuunnittelija, strategi sekä art director.
”Uskon, että kannattaa olla oma itsensä, koska kaikki muut roolit ovat jo varattuja. Jos sinulla on tilaisuus kertoa mielipide, kerro omasi.”

helloyes.fi -kirjoitukset edustavat vain omia mielipiteitäni.