Palvelumuotoilu ei ole strategia

Onko yrityksemme riittävän kilpailukykyinen? Ehkä, eli ollaan yhtä hyviä kuin muut. Ja sekö riittää? Kannattaa mieluummin olla kiinnostunut siitä, mikä meidät erottaa muista ja mikä asia tuo meille kilpailuetua suhteessa muihin.

Eli pitää olla parempi kuin muut. Ainutlaatuisen myyntiväittämämme tulee perustua tähän paremmuuteen eikä yhtähyvänäolemiseen.

Monet yritysjohtajat vannovat kannattavan kasvun nimeen. Mutta sehän on yritystoiminnan perusedellytys ihan hengissä säilymiseksi. Sillä ei korvata strategisia tavoitteita, eikä se todellakaan ole strategia. Eikä visio. Strategia on suunta.

Strategian viemisessä elävään elämään ja liiketoiminnan hyödyksi on käyttöä mm. palvelumuotoilulle, joka sanana omiin korviini alkoi kantautua vuoden 2007 aikoihin. Sen jälkeen en ole onnistunut kuulemaan asialle kahta samanlaista selitystä. Määrittele palvelumuotoilu ! 

. . . . . .

Timo Keinänen on art director, konseptisuunnittelija sekä tutkimusmatkailija.
”Kannattaa olla oma itsensä, sillä kaikki muut roolit ovat jo varattuja. Jos sinulla on tilaisuus kertoa mielipide, kerro omasi.” 

 

wp_hy_16_x_9_refes_0058_S-market logo.jpg

wp_hy_16_x_9_refes_0087_Alepa 1

wp_hy_16_x_9_refes_0121_Sale

wp_hy_16_x_9_refes_0080_Avara 1

wp_hy_16_x_9_refes_0068_Delete auto

Comments are closed.

WordPress.com.

Up ↑